Wegens het succes van eerdere edities worden er in het najaar van 2024 vanuit de Taskforce Publieksdata gratis workshops georganiseerd. Met de workshopsessie van Kim van den Brink (Ask Your Audience) wordt de klantreis van jullie bezoeker centraal gezet, van begin tot eind. De workshop is voor culturele organisaties die al data verzamelen, maar het lastig vinden om de verschillende bronnen effectief met elkaar in verbinding te brengen.
Vanuit een Culturele Doelgroep ga je aan de hand van een persona en de customer journey aan de slag met vragen zoals: Wie is deze bezoeker en waarom bezoeken ze jullie organisatie? Hoe zorg je ervoor dat hun ervaring zo optimaal mogelijk is? In hoeverre is de ervaring gebaseerd op data en informatie die jullie verzamelen? Zo leer je over welke stappen er in jouw organisatie nodig zijn om de bezoeker een zo optimaal mogelijke ervaring te bieden. Daarbij wordt er gekeken naar de kennis en ideeën uit de organisatie en de verschillende interne en externe data- en informatiebronnen die jullie tot je beschikking hebben, waaronder het Culturele Doelgroepenmodel. Rotterdam Festivals, eigenaar van het model en onderdeel van de Taskforce, is ook aanwezig bij de sessies.
“Tijdens deze workshop hebben we geleerd hoe onderzoek en data kunnen helpen om de klantbehoeften beter te begrijpen. Een goed onderbouwde cursus waarin je leert om droge data om te zetten in praktische toepassingen die binnen alle afdelingen van een culturele organisatie bruikbaar zijn. Ook als programmamaker heb ik het als inspirerend ervaren.”
- deelnemer workshop Rotterdam op 17 oktober
- deelnemer workshop Rotterdam op 17 oktober
Via deze link vind je meer inhoudelijke informatie over de workshops, onderstaand de praktische informatie.
Voor wie
Cultuurprofessionals: van marketeers, programmeurs, conservatoren en educatoren tot artistiek en zakelijk leiders
Voorwaarden voor deelname zijn
• Je sluit met 2 personen van verschillende afdelingen aan
• Je sluit met 2 personen van verschillende afdelingen aan
• Jouw organisatie verzamelt data, is of wil actief bezig zijn met data-gedreven werken en is klaar voor de volgende stap
• Je brengt een case of vraagstuk in waar je aan werkt tijdens de verschillende sessies
• Organisaties die deelnamen aan eerdere edities van deze workshops kunnen zich nogmaals aanmelden op voorwaarde dat zij een nieuwe case inbrengen
Datum, locatie & tijd*
• Rotterdam: 17 oktober
• Utrecht: 7 november
• Zwolle: 19 november
• Amsterdam: 25 november
• Arnhem: 2 december
• Tilburg: 12 december
• Arnhem: 2 december
• Tilburg: 12 december
*Let op, de workshop bestaat uit één dag
De exacte locatie wordt nog bekend gemaakt. De workshop duurt van 9:30 t/m 16:30.
Kosten
Worden gedragen door de Taskforce Publieksdata.
Aanmelden
Om je aan te melden (vermeld daarbij voor welke van de opties en met wie je komt), en als je vragen hebt, kun je contact opnemen met:
Kim van den Brink
06-38591572