We zijn altijd bezig met het vergroten van kennis van het cultuurpubliek. Daarom wordt het Culturele Doelgroepenmodel continu geüpdatet en verrijkt. Dit laatste doen we door zelf onderzoek te doen, maar ook door onderzoek van derden te koppelen aan de Culturele Doelgroepen.
Publicaties
Informatiebehoeften Cultuurbezoek
Wat zijn de belangrijkste informatiebronnen bij een bezoek aan kunst & cultuur? En hoe wil men op de hoogte gebracht worden van het aanbod? Belangrijke vragen als je wilt werken aan publieksbereik. Om die reden heeft Rotterdam Festivals onderzoek gedaan naar de informatiebehoeften rondom cultuurbezoek.
Rotterdam Festivals, december 2024
Drempels en Motieven Cultuurbezoek
Waarom gaan mensen naar kunst en cultuur en waarom niet of niet vaker? En wat maakt een cultuurbezoek tot een succes? Belangrijke vragen als je wilt werken aan publieksbereik. Om die reden heeft Rotterdam Festivals onderzoek gedaan naar de drempels en motieven rondom cultuurbezoek.
Rotterdam Festivals, december 2024
Hoe verhouden het Culturele Doelgroepenmodel & Leefstijlvinder zich tot elkaar?
Uiteenzetting van de relatie tussen het Culturele Doelgroepenmodel en de Leefstijlvinder Vakantie en Vrije Tijd, gebaseerd op het BSR™-model.
Rotterdam Festivals, juli 2024
Het Continu Bezoekersonderzoek (2024)
Actuele verdiepende inzichten over het bezoekersprofiel, de intentie tot herhaalbezoek, het gebruik van informatiebronnen, het gebruik van kortingsmogelijkheden en de bezoekerservaring van de 11 Culturele Doelgroepen.
Hendrik Beerda / Beerda Consultancy, juli 2024
Het Continu Bezoekersonderzoek (2022)
Verdiepende inzichten over bijvoorbeeld de herhaalbezoekintentie van bezoekers, maar ook antwoorden op vragen als: ‘Hoeveel geven de Culturele Doelgroepen gemiddeld uit aan en rondom een cultureel uitstapje?’ en ‘Welk vervoersmiddel is favoriet bij de verschillende Culturele Doelgroepen?’.
Hendrik Beerda / Beerda Consultancy, december 2022