;

Publicaties

Verdiepende inzichten omtrent het Culturele Doelgroepenmodel
Culturele Alleseters. Foto: Fleur Beerthuis
Spring naar hoofdinhoud

We zijn altijd bezig met het vergroten van kennis van het cultuurpubliek. Daarom wordt het Culturele Doelgroepenmodel continu geüpdatet en verrijkt. Dit laatste doen we door zelf onderzoek te doen, maar ook door onderzoek van derden te koppelen aan de Culturele Doelgroepen. 

 

Publicaties

Hoe verhouden het Culturele Doelgroepenmodel & Leefstijlvinder zich tot elkaar?
Uiteenzetting van de relatie tussen het Culturele Doelgroepenmodel en de Leefstijlvinder Vakantie en Vrije Tijd, gebaseerd op het BSR™-model.
Rotterdam Festivals, juli 2024

Het Continu Bezoekersonderzoek (2024)
Actuele verdiepende inzichten over het bezoekersprofiel, de intentie tot herhaalbezoek, het gebruik van informatiebronnen, het gebruik van kortingsmogelijkheden en de bezoekerservaring van de 11 Culturele Doelgroepen.
Hendrik Beerda / Beerda Consultancy, juli 2024

Het Continu Bezoekersonderzoek (2022)
Verdiepende inzichten over bijvoorbeeld de herhaalbezoekintentie van bezoekers, maar ook antwoorden op vragen als: ‘Hoeveel geven de Culturele Doelgroepen gemiddeld uit aan en rondom een cultureel uitstapje?’ en ‘Welk vervoersmiddel is favoriet bij de verschillende Culturele Doelgroepen?’.
Hendrik Beerda / Beerda Consultancy, december 2022

Verdiepende inzichten

Overzicht Culturele Doelgroepen

Een schematisch overzicht van de 11 Culturele Doelgroepen, inclusief de hoofdgroepindeling, aanwezigheid in Nederland en leeftijden. 

Rotterdam Festivals, 2024

 

Generaties Culturele Doelgroepen

In een overzichtelijk schema zijn de Culturele Doelgroepen (en de thuiswonende kinderen van de doelgroepen) gelinkt aan hun generaties. 

Rotterdam Festivals, 2023

Ga voor meer publicaties en artikelen van Rotterdam Festivals/over Rotterdam naar de kennisbank van Rotterdam Festivals.